2010. szeptember 20., hétfő

Utazás és benyomások

Az utazás nem volt egyszerű. Az egy hatalmas, két közepes bőröndömmel plusz egy hátizsákommal érkeztem meg London egy külső repterére Lutonba. Egyedül nem voltam képes mozgatni ennyi cuccot, szóval tudatosult bennem, hogy valamit valószínűleg nem jól csináltam a csomagolásnál és bizonyára nehéz nap vár rám. Lutonból busszal mentem tovább Heathrowra, egy nagyobb reptérre, ahol némi várakozás és késés után felszálltam a már egyenesen Cardiffba tartó járatra, majd még Cardiffból el kellett jutnom Glamorganbe.

Végül szerencsésen megérkeztem :). Az első hetemet a koleszben tölthettem, ami nagy könnyebbség volt, mert így helyben könnyebben intézhettem a dolgokat.

Néhány előítéletem, várakozásom egyelőre nem igazolódott :)
1. A walesiek az egyik legkedvesebb emberek, akikkel eddig találkoztam, mind az egyetemen, mind az egyetemen kívül. Jókedvűek, segítőkészek. 

2. Amennyire az otthoni időjárás-előrejelzésből látom eddig többet esett otthon az eső mint itt. Az idő többnyire napos és meleg. Meg kell mondjam, hogy ez az amire nem voltam felkészülve, tuti biztos esőálló felszereléssel érkeztem :)

+ meglepi számomra: az International Welcome Weeken a szerezők is mind nemzetközi diákok voltak.

Néhány dolog ami bebizonyosodott:
1. A walesi nyelv tényleg furcsa. Minden ki van írva walesi nyelven és angolul is, de többnyire a walesi van fölül. A walesi akcentus pedig valóban érdekes és ha valaki igazán akcentussal beszél, egy szót sem értek, mindenesetre ez viszonylag ritka :)

2. A fű valóban oly kövér, mint ahogy már Arany János is megírta.

3. Néhány dolog meg van cserélve... A kocsik még mindig nem tudom, hogy melyik irányból érkeznek, és felettébb vissza kell fognom magam, amikor a vezetőhöz közel ülök és látom, hogy rossz oldalra kanyarodik, húzódik le vagy hajt be a körforgalomba.
De azért az meglepett, hogy szerintem legtöbbször a vízcsapoknál is fel van cserélve a hideg és a meleg..
Valamint a pénzérmék nagyságának növekedésével nem növekszik az érték, hanem inkább csökken, bár kivétel van benne :)


Röviden ennyit az első benyomásokról.

 

1 megjegyzés:

  1. Egy biztos olvasód már biztos van. :)
    Jó mulatást, írj sokat! :)
    Puszi Észtországból :D

    VálaszTörlés